Polsat Media i TVN Media podnoszą ceny reklam na 2023 rok
Polsat Media i TVN Media ujawniają plany. Natomiast biuro reklamy TVP ofertę handlową na 2023 rok ma przedstawić w przyszłym tygodniu
Polityki handlowe Polsat Media i TVN Media na 2023 rok zakładają podwyżkę kosztów dotarcia – dowiedział się "Presserwis". TVN Media zamierza zmienić również grupę rozliczeniową pakietu Max, w którym są TVN i TVN Siedem.
Z naszych informacji wynika, że w Polsat Media średnia podwyżka wynosi ok. 12,5 proc. Dodatkowo zlecenia na kanały tematyczne mają uwzględniać 2,5 proc. wydatków na digital.
Czytaj też: Barbara Kurdej-Szatan w promocji świątecznej oferty Wyborcza.pl. Wrócił temat jej wpisu o straży granicznej
Z kolei w TVN Media – jak ustaliliśmy – koszty dotarcia mają wzrosnąć średnio o ok. 10 proc. W zależności od klastra wydatków podwyżka wynosi pomiędzy 6 proc. a kilkanaście proc. (im większe wydatki reklamodawcy, tym wyższa podwyżka).
Biuro reklamy TVN Media zamierza zmienić grupę rozliczeniową w pakiecie Max, który prawdopodobnie rozliczany będzie w grupie wiekowej 20-54 lat, a nie 16-49 lat, jak dotychczas. Ponadto do składających się na niego TVN i TVN Siedem dołączyć mają jeszcze inne kanały TVN.
Od 2022 roku grupy rozliczeniowe zmieniły biura reklamy Polsat Media (z 16-49 na 16-59) i Telewizji Polskiej (z 16-59 na 7-74). Z kolei TVN Media pozostawiło wówczas do rozliczeń grupę 16-49 w przypadku pakietu Max z kanałami TVN i TVN Siedem, ale w części pakietów rozszerzyło przedziały wiekowe.
Biuro reklamy TVP ofertę handlową na 2023 rok ma przedstawić w przyszłym tygodniu.
Czytaj też: Kinga Jasionowska zwolniona z TVP Katowice. Komisja antymobbingowa zakończyła przesłuchania
(KOZ, 09.12.2022)